Jak stworzyć markę, by była piękna, na rynku piękna?
„Beauty” to jedna z najbardziej konkurencyjnych kategorii – zwłaszcza w Polsce, gdzie liczba innowacji produktowych jest 10 razy większa niż na przykład na rynku niemieckim. To powoduje, że tworzenie nowych marek w takich warunkach, to zadanie tylko dla odważnych. A gdy odważni przysyłają brief, marketing konwersji staje na wysokości zadania.
Z każdej z kluczowych perspektyw – człowieka, marki i biznesu, płyną inne wyzwania: ogromna konkurencyjność, brak lojalności kupujących, clutter w sklepach i komunikacji. Jaka jest odpowiedź? Silny, wyrazisty brand, odpowiadający nie tylko produktem, ale i swoją ideą/wizerunkiem na insight odbiorców. Brzmi jak banał, tylko jak ten banał umieścić miedzy markami o wiele starszymi, które wydają miliony na reklamę? Jak być zauważonym w czasopiśmie modowym, które prawie w połowie składa się z reklam konkurencji? Jak trafić do biznesu – drogerii sieciowych i tradycyjnych – by ten chciał umieścić nowość w swojej przestrzeni?
- Po pierwsze człowiek. Kobietom daliśmy obietnicę, że piękno tkwi w minimalizmie, świadomości i odpowiednio dobranych profesjonalnych kosmetykach.
- Po drugie marka. Nadaliśmy jej unikatowy język wizualny. Wówczas, gdy świat make-up’u ocieka energetycznymi kolorami, my sięgnęliśmy po minimalistyczne czarno-białe fotografie, przedstawiając ekskluzywny wymiar produktów i podkreślając w subtelny sposób ich rolę w perfekcyjnym makijażu.
- Po trzecie – zawsze myślimy o perspektywie biznesu naszych Klientów. Dlatego wizerunek marki traktujemy także, jako argument wspierający budowanie dystrybucji – wszak sklepy konkurując między sobą, chętniej podejmują współpracę z brandem, który obiecuje całkiem świeże spojrzenie na rynek.
6 września narodziła się nowa polska marka kosmetyczna NEO MAKE UP. Choć dopiero ujrzała światło dzienne, z dnia na dzień jest coraz piękniejsza.
Perfection is simple!